torstai 13. huhtikuuta 2017

Neitsyt Marian kuukausi




Neitsyt Maria ja Jeesus-lapsi.


Neitsyt Marian kuukausi

"Jumala tahtoo, että kaikki hänen lahjansa tulevat meille Marian kautta." Pyhä Bernard

Eräänä toukokuun iltana 1700-luvun loppupuolella Roomassa köyhä lapsi kokosi ympärilleen ystäviään ja johdatti heidät Neitsyt Marian patsaalle, jonka edessä paloi lamppu, kuten on tapana pyhässä kaupungissa. Raikkaat nuoret äänet lauloivat Kuningattaremme Litanian. Seuraavana päivänä pientä joukkoa seurasi lisää lapsia, jotka jälleen kokoontuivat Jumalanäidin jalkojen juurelle. Seuraavaksi äidit liittyivät pieneen seurakuntaan. Pian muodostui muita ryhmiä ja omistautumisesta tuli suosittu tapa. Pyhät sielut, huolestuneina epäjärjestyksestä, joka aina lisääntyy ja tulee vaikeammaksi kauniin kevätajan koittaessa, näkivät näissä kokoontumisissa Jumalan käden jäljen, ja he yhtyivät kaitselmuksen suunnitelmiin hyväksymällä ja edistämällä tätä uutta tapaa julkisena ja juhlallisena parannuksen ja sovituksen tekona. Marian kuukausi oli saanut alkunsa. "Tämä on kuukausi, jonka aikana kirkoissa ja yksittäisissä kodeissa kaikkein hellimmät ja hartaimmat rukoukset ja kunnianosoitukset nousevat kristittyjen sydämistä Mariaa kohti. Se on myös kuukausi, jolloin taivaalliselta valtaistuimelta laskeutuu kaikkein anteliaimmat ja runsaimmat Jumalallisen Armon lahjat." Meidän aikanamme katoliset, jotka haluavat olla aina hänen lähellään, antavat erityisiä lahjoja Marialle: pyhiinvaelluksia, vierailuja hänelle omistettuihin kirkkoihin, pieniä uhrauksia hänen kunniakseen, opiskelua ja hyvin loppuun suoritettuja töitä hänelle sekä tarkkaavaisemman Pyhän Ruusukon lausumisen.

                                                     Neitsyt Maria - Mystinen Ruusu.

1. toukokuuta Maria : Jumalanäiti

"Kun Siunattu Neitsyt sanoi vapaasti kyllä suunnitelmille, jotka Luoja hänelle paljasti, jumalallinen Sana otti ihmisluonnon - rationaalisen sielun ja kehon - joka muodostui Marian kaikkein puhtaimmassa kohdussa. Jumalallinen luonto ja ihmisluonto yhtyivät yhteen Persoonaan: Jeesus Kristus, tosi Jumala ja todellinen ihminen; ainokainen ja Isän ikuinen poika ja siitä hetkestä lähtien, ihmisenä, Marian todellinen poika. Tämän takia Maria on äiti Inkarnoituneelle Sanalle, Siunatun Kolminaisuuden toiselle persoonalle, joka on liittänyt meidän ihmisluontomme itseensä ikuisesti, ilman mitään hämmennystä näiden kahden luonnon suhteen. Suurin ylistys, jonka voimme antaa Siunatulle Neitsyelle on kutsua häntä ääneen ja kirkkaasti nimellä, joka ilmaisee hänen kaikkein korkeimman arvokkuutensa : "Jumalanäiti." Tänään: Lyhyitä, mutta usein toistettavia rakkauden rukouksia, kuten: "Jumalanäiti, esirukouksesi ovat kaikkein voimakkaimpia."

2. toukokuuta Maria : Kaikkein täydellisin luotu

"Hän, joka on armoitettu, Jumalan mieltymyksen kohde, enkelien ja pyhimysten yläpuolelle kohotettu, eli tavallista elämää. "Maria on luotu yhtälailla kuin me, hänen sydämensä on kuin meidän, tehty iloon ja riemuitsemiseen kuten myös kärsimykseen ja kyyneliin, ennen kuin Gabriel kommunikoi hänelle Jumalan suunnitelman, Maria ei tiedä, että hänet on valittu kaikesta ikuisuudesta olemaan Messiaan äiti. Hän näkee itsensä alhaisena luotuna. Tämän takia hän voi tunnustaa, täydellä nöyryydellä, että "hän, joka on voimallinen on tehnyt suuria asioita minulle." Tänään: Monia rakkaudellisia katseita ja monia rakkauden sanoja, kun näemme hänen kuvansa kodissamme, kirkossamme tai muualla.

3. toukokuuta Maria ja Siunattu Kolminaisuus

"Herramme Inkarnoitumisen hänen perisynnittömässä kohdussaan kautta, Maria, Isän Jumalan Tytär, on myös Jumalan Pyhän Hengen Puoliso ja Jumala Pojan Äiti." Tänään: Yksi Terve Maria-rukous jokaisella kellon lyönnillä.

4. toukokuuta Marian perhe : Kolminaisuus maan päällä

"On vain luonnollista, että Kirkko iloitsee mietiskellessään Jeesuksen, Marian ja Joosefin vaatimatonta kotia. Luemme Pyhän perheen juhlan hymnistä :"On mieluisaa muistaa Nazarethin nöyrää taloa ja sen heikkoja resursseja. On mieluisaa kertoa jälleen laulussa Jeesuksen kätketystä elämästä." "Jeesus kasvaa kätketyssä eristyksessä oppiakseen Joosefin teeskentelemättömän ammattin. Rakastava äiti istuu rakkaan Poikansa vieressä, hyvä vaimo aviomiehensä vieressä, tyytyväisenä, jos hänen rakastava huomionsa voi helpottaa ja lohduttaa heitä heidän väsymyksessään." Tänään: Rakastava katse Marian elämään Jeesuksen kanssa, kun toistamme Ruusukon iloisia salaisuuksia.

5. toukokuuta Maria : Perisynnitön sikiäminen

"Kuinka olisimme toimineet, jos olisimme voineet valita äitimme? Olen varma, että olisimme valinneet sen, joka meillä on, kaunistaen hänet kaikilla mahdollisilla armoilla. Jeesus teki näin. Kristus on kaikkivoimainen, kaikkitietävä, Rakkaus itse, hänen voimansa toteutti hänen tahtonsa... Tämä on selvin syy, minkä takia Herramme antoi äidilleen, hänen Perisynnittömästä Sikiämisestään lähtien, kaikki mahdolliset etuoikeudet. Hän oli vapaa Saatanan vallasta. Hän on kaunis, tahraton ja puhdas sielussa ja kehossa." Tänään: Kastelupausten uudistaminen.

6. toukokuuta Marian Ilmestys Maria : Ensimmäinen Tabernaakkeli

" Jos etsit Mariaa, löydät Jeesuksen. Ja opit hieman lisää siitä, mitä on Jumalan sydämessä, Jumalan, joka nöyrtyy luopuen kaikista valtansa ja majesteettinsa manifestaatioista ottaakseen palvelijan muodon. Inhimillisillä termeillä puhuen, voisimme sanoa, että Jumala ylittää itsensä, koska hän menee paljon pidemmälle kuin hänen tarvitsisi pelastaakseen meidät. Ainoa tapa mitata hänen tekoaan on sanoa, että sitä ei voi mitata; se tulee rakkauden hulluudesta, joka johdattaa hänet ottamaan itselleen meidän lihamme ja kantamaan syntiemme taakan." Tänään: Angelus-rukous lausuttuna täsmälleen puolelta päivin rakastavasti.

7. toukokuuta Maria : tavallisen elämän mallimme

"Emme voi unohtaa sitä, että Maria vietti melkein jokaisen elämänsä päivän kuten miljoonat naiset, jotka huolehtivat perheistään, kasvattavat lapsensa ja hoitavat kotiaan. Maria pyhittää tavallisen, jokapäiväiset asiat - sen mitä jotkut ihmiset pitävät virheellisesti merkityksettömänä ja vähäpätöisenä: jokapäiväistä työtä, lähimmäisistä huolehtimista, ystävien ja sukulaisten luona vierailemista. Mikä siunattu arkipäiväisyys, joka voi olla niin täynnä Jumalan rakastamista." Tänään: Rakastavia pieniä tekoja ja huomiota lähimmäisille.

8 . toukokuuta Maria : Kristuksen Äiti

"Jesus Christus, Deus homo: Jeesus Kristus, Jumala ihminen." Tämä on yksi "Jumalan suurista töistä", jota meidän tulisi mietiskellä ja kiittää Häntä siitä. Hän on tullut tuomaan "rauhan maan päälle hyväntahtoisille ihmisille", kaikille, jotka haluavat yhdistää tahtonsa Jumalan pyhään tahtoon - ei ainoastaan rikkaat, ei ainoastaan köyhät, vaan kaikki: kaikki veljet. Olemme kaikki Jeesuksen veljiä ja sisaria, Jumalan lapsia, Kristuksen veljiä ja sisaria. Hänen äitinsä on meidän äitimme." Tänään: Jeesus itse, kun vastaanotamme Hänet ehtoollisessa.

9. toukokuuta Maria : Hän toivottaa paimenet tervetulleiksi

"Sinun täytyy katsoa Lasta seimessä. Hän on Rakkaus. Katso häntä ymmärtäen, että koko asia on mysteeri. Meidän täytyy hyväksyä tämä uskon mysteeri ja käyttää uskoamme tutkiskellaksemme sitä hyvin syvällisesti. Jotta voisimme tehdä tämän, tulee meillä olla kristityn sielun nöyrä asenne." Tänään: Pieniä kätkettyjä uhrauksia, etenkin niitä, jotka ovat vaikeimpia.

10. toukokuuta Maria : Jeesuksen esitteleminen Temppelissä

"Hän opettaa meille lähimmäisenrakkautta. Muista Jeesuksen esitteleminen Temppelissä. Vanha mies, Simeon, sanoi Marialle :"Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan: ja myös sinun sielusi lävitse on miekka käyvä että monen sydämen ajatukset tulisivat ilmi.". Niin suuri on Marian rakkaus ihmiskuntaa kohtaan, että hän myös, täytti Kristuksen sanat :"Suurempaa rakkautta ei ole yhdelläkään ihmisellä kuin tämä, että hän antaa oman elämänsä ystäviensä puolesta." Tänään: Pyhiinvaellus yhteen Marian pyhiköistä.



11.päivä Maria : toivottaa tervetulleeksi Itämaan tietäjät

"Taloon sisään käydessään, he näkivät lapsen Marian, hänen äitinsä, kanssa. Maria on aina lähellä Poikaansa. Itämaan tietäjiä ei vastaanota kuningas korkealla valtaistuimellaan, vaan lapsi äitinsä käsivarsilla. Pyytäkäämme Jumalanäidiltä, joka on meidän äitimme, valmistamaan meille tie, joka johtaa rakkauden täyteyteen... Hänen hellä sydämensä tietää varmimman polun Kristuksen luokse." Tänään: Vierailu köyhän ihmisen luokse välittääksemme hänelle Pyhän Neitsyen huolenpidon häntä kohtaan.

12. toukokuuta Maria : Hänen pakonsa Egyptiin Joosefin ja Jeesus-lapsen kanssa

"Marian mysteeri auttaa meitä näkemään, että lähestyäksemme Jumalaa, meidän täytyy tulla pieniksi. Kristus sanoi oppilapsilleen: "Totisesti minä sanon teille, ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.". "Tullaksemme lapsiksi, meidän täytyy luopua ylpeydestämme ja itseriittoisuudestamme, tunnustaen, että yksin emme voi tehdä mitään. Meidän täytyy ymmärtää, että tarvitsemme armoa ja Isä Jumalan apua löytääksemme tien ja pysyäksemme sillä. Tänään: Vierailu yksinäisen ihmisen luona jakaaksemme ilon luottaa ainoastaan Jumalaan.

13. toukokuuta Maria : Hänen kätketty elämänsä Jeesuksen kanssa

"Mielikuvituksessani palaan vuosiin, jotka Jeesus vietti lähellä Äitiään, vuosiin, jotka olivat pituudessaan melkein koko hänen maanpäällinen elämänsä. Haluan kuvitella hänet pienenä lapsena, josta piti huolta Maria, joka suutelee häntä ja leikkii hänen kanssaan. Haluan nähdä hänet kasvamassa hänen äitinsä ja Joosefin, hänen maanpäällisen isänsä, rakastavien silmien alla. Millaista hellyyttä ja hoivaa Marian ja pyhän Patriarkan on täytynyt osoittaa Jeesusta kohtaan, kun he huolehtivat hänestä lapsuuden ajan, koko ajan, hiljaa, oppien häneltä niin paljon. Heidän sielunsa tulivat yhä enemmän tämän Pojan sielun kaltaiseksi, Pojan, joka oli sekä ihminen että Jumala. Tämän takia hänen äitinsä, ja hänen jälkeensä pyhä Joosef, ymmärtävät paremmin kuin kukaan muu Kristuksen sydämen tunteet; ja he kaksi ovat tämän takia paras tapa, sanoisin ainoa tapa, saavuttaa Pelastaja." Tänään: Tehdä tavallinen työmme hyvin ajallaan, taidolla ja huolellisesti. 13. toukokuuta on Fatiman Neitsyt Marian muistopäivä.

14. toukokuuta Maria : Jeesus-lapsen kadottaminen ja löytäminen

"Jumalanäiti, joka etsi ahdistuneena Poikaansa, kun hän oli kadonnut (ei hänen äitinsä takia) ja koki niin suuren ilon löytäessään hänet, auttaa meitä seuraamaan omia jälkiämme ja korjaamaan kaiken mikä pitää, kun huolimattomuudesta tai syntiemme takia, emme ole kyenneet tunnistamaan Kristusta. Hänen avullaan, me tulemme tuntemaan onnen pitää häntä käsivarsillamme jälleen kerran ja kertoa hänelle, että emme enää koskaan kadota Häntä." Tänään: Hyvä, vilpitön ja sureva syntiemme ja epäonnistumisiemme tunnustus, Katumuksen sakramentissa.

15. toukokuuta Maria : Kaanaassa

"Evankeliumissa, pyhä Johannes on kirjoittanut ihmeellisen lauseen Mariasta. Kaanaan häissä hän kääntyi palvelijoiden puoleen ja sanoi :"Tehkää mitä hän käskee.". Tästä on kysymys - saada ihmiset kohtaamaan Jeesus ja kysymään Häneltä :" Herra mitä sinä haluat minun tekevän?"". Tänään: Kuuliaisuus, kun meitä pyydetään tekemään palvelus tai tehtävä.

16. toukokuuta Maria : Ristin juurella

"Löydämme hänet Golgotalta, ristin juurelta rukoilemasta. Tämä ei ole mitään uutta Marialle. Hän on aina toiminut näin, täyttäen velvollisuuksiaan ja huolehtien kodistaan. Maallisissa tehtävissään hän piti huomionsa Jumalassa." Tänään: Synnintunnustus toistettuna monta kertaa, pyytäen häntä antamaan surumme syntiemme tähden ristiinnaulitulle Jeesukselle.

17. toukokuuta Maria : Sureva Äiti

"Maria on kuuntelemassa Poikansa sanoja, yhdistyneenä Hänen kärsimykseensä, kun Hän huusi :"Jumalani, Jumalani, miksi olet hyljännyt minut?" Mitä hän saattoi tehdä? Hän yhdisti itsensä täydellisesti Poikansa lunastavaan rakkauteen ja antoi Isälleen suunnattoman surunsa, joka läpäisi hänen puhtaan sydämensä kuin teräväreunainen miekka." Tänään: Itsekieltäymys olemalla hiljaa kivusta tai epämukavuudesta, epämiellyttävistä asioista tai pettymyksistä, yhdistäen sen hänen tuskaansa, kun hän seisoi Ristiinnaulitun Poikansa vierellä.

18. toukokuuta Maria : Lunastaja yhdessä Jeesuksen kanssa.

"Paavit ovat hyvästä syystä kutsuneet Mariaa Jeesuksen kanssa lunastajaksi. "Niin täydellisesti yhdessä kärsivän ja kuolevan Poikansa kanssa hän kärsi ja melkein kuoli: niin täydellisesti sielujen pelastuksen takia hän luopui äidin oikeuksista Poikaansa ja uhrasi Hänet, siinä määrin kuin se oli hänen vallassaan, täyttääkseen Jumalan oikeuden, voidaan oikeutetusti sanoa, että hän lunasti ihmiskunnan yhdessä Kristuksen kanssa." Tämä antaa meille syvemmän ymmärryksen Herran Kärsimyksen hetkestä, jota emme väsy ikinä mietiskelemästä: Stabat autem iuxta crucem Iesu mater eius," Siellä Jeesuksen ristin vierellä seisoi hänen äitinsä." Tänään: Viisi pientä kätkettyä uhrausta kunnioittaaksemme Herramme viittä suurinta haavaa.

19. toukokuuta Maria : Hänen uskonsa.

"Jos uskomme on heikko, tulee meidän kääntyä Marian puoleen. Pyhä Johannes kertoo meille, että Kristuksen äitinsä pyynnöstä Kaanaan häissä tekemän ihmeen takia "hänen oppilapsensa oppivat uskomaan Häneen.". Äitimme välittää aina rukouksemme Pojalleen, jotta hän voi pitää huolta tarpeistamme ja näyttää itsensä meille tavalla, jonka takia voimme huudahtaa: "Sinä olet Jumalan Poika!" Tänään: Memorare - rukous sille perheenjäsenelle, joka kaikkein eniten tarvitsee Pyhän Neitsyen apua.

20. toukokuuta Maria : Toivomme

"Pyhä Neitsyt, täydellisesti osallisena pelastuksen työhön, seuraa poikansa jalanjäljissä: Bethlehemin köyhyys, Nazarethin kätketyn elämän jokapäiväinen työ, hänen jumalallisuutensa manifestoituminen Kaanaan häissä, hänen kärsimyksensä tuskat, ristin jumalallinen uhraus, paratiisin ikuinen siunattuisuus. "Kaikki tämä vaikuttaa meihin suoraan, koska tämä yliluonnollinen reitti on tie, jota meidän tulee seurata. Maria näyttää, että voimme kävellä tätä polkua luottaen. Hän on käynyt edellämme imitoiden Kristusta; hänen loistonsa on oman pelastuksemme vakaa toivo. Tämän takia kutsumme häntä : toivomme, ilomme aihe." Hymy silloin kun emme halua hymyillä.



21. toukokuuta Marian rukous

"Pyytäkäämme siunattua Neitsyttä tekemään meistä mietiskelijöitä, opettamaan meitä huomaamaan Jumalan jatkuvat vierailut sydämemme ovella. Pyytäkäämme häneltä nyt: Äitimme, sinä toit maan päälle Jeesuksen, joka paljastaa Isän Jumalan rakkauden. Auta meitä tunnistamaan hänet jokaisen päivän huolien keskellä. Herätä mielemme ja tahtomme, jotta voimme kuunnella Jumalan ääntä, armon kutsuja." Tänään: Vierailu todellisesti Siunatussa Sakramentissa läsnäolevan Jeesuksen luona.

22. toukokuuta Maria : Ikuisesti Neitsyt

"Marian puhtaus, nöyryys ja anteliaisuus ovat suuressa kontrastissa omaan kurjuuteemme ja itsekkyyteemme. Siinä määrin kuin ymmärrämme tämän, meidän tulisi liikuttua imitoimaan häntä. Myös me olemme Jumalan luomia, ja jos pyrimme imitoimaan hänen uskollisuuttaan, Jumala varmasti tekee suuria meissä. Pieni arvomme ei ole este, koska Jumala valitsee sen mikä on pieniarvoista, jotta hänen rakkautensa voima manifestoituu selvemmin." Tänään: Rukous "Siunattu olkoon puhtautesi".

23. toukokuuta Maria : Apostolien kuningatar

"Jos otamme Kuningattaremme käden, hän auttaa meitä ymmärtämään täydellisemmin, että kaikki ihmiset ovat veljiämme - koska me olemme poikia sille Jumalalle, jonka tytär, puoliso ja äiti hän on. Naapurimme ongelmien tulee olla meidän ongelmiamme. Kristillisen veljellisyyden tulisi olla jotain hyvin syvää sielussa, jotta emme ole välinpitämättömiä kenenkään suhteen. Maria, joka kasvatti Jeesuksen ja seurasi häntä koko hänen elämänsä ajan ja on nyt hänen vierellään taivaassa, auttaa meitä tunnistamaan Jeesuksen, kun hän kulkee polkumme poikki ja tekee itsestään läsnäolevan meille muiden tarpeissa." Tänään: Kaunis sana, ystävällinen keskustelu, auttava käsi heille, joiden kanssa elämme tai työskentelemme.

24. toukokuuta Maria : Kristittyjen auttaja

"Kyllä, me olemme pyhiinvaeltajia, mutta Äitimme on mennyt edeltä, sinne missä hän osoittaa ponnistuksiemme palkintoon. Hän kertoo meille, että voimme saavuttaa sen. Jos olemme uskollisia, saavutamme kodin. Siunattu Neitsyt ei ole ainoastaan mallimme, vaan hän on myös Kristittyjen auttaja. Kun piiritämme häntä pyynnöillämme - "Näytä, että olet Äitimme" - hän ei voi kuin katsoa lapsiaan äidillisellä huolenpidolla." Tänään: Tämän päivän mysteerien lisäksi ylimääräinen viisi dekadia Pyhää Ruusukkoa. 24. toukokuuta on Marian, Kristittyjen auttajan muistopäivä.

25. toukokuuta Maria : Äitimme

"Pyri ymmärtämään omasta henkilökohtaisesta kokemuksesta Marian äidillisen rakkauden merkitys. Ei riitä, että tiedämme hänen olevan meidän Äitimme ja ajattelemme ja puhumme hänestä Äitinämme. Hän on sinun Äitisi, ja sinä olet hänen lapsensa. Hän rakastaa sinua kuin olisit Hänen ainoa lapsensa tässä maailmassa. Kohtele häntä tämän mukaisesti. Kerro hänelle kaikki mitä sinulle tapahtuu; kunnioita häntä ja rakasta häntä. Kukaan ei tee sitä puolestasi tai niin hyvin kuin sinä." Tänään: Monia rakkaudellisia ajatuksia ja rukouksia, sanomalla "Maria, äitini", joka kerta, kun työssämme on tauko.

26. toukokuuta Maria : Tie Jeesuksen luokse

"Maria tekee meille suunnattoman palveluksen tuomalla ristille, asettamalla kasvokkain Jumalan Pojan esimerkin kanssa heidät, jotka lähestyvät häntä ja mietiskelevät hänen elämäänsä. Ja tässä Maria rukoilee puolestamme, jotta käytöksemme johdattaa nuoremman veljen - sinut ja minut - sovintoon Isän Jumalan esikoisen kanssa. "Monia kääntymyksiä, monia päätöksiä antaa itsensä Jumalan palvelukseen on edeltänyt Neitsyt Marian kohtaaminen. Maria on rohkaissut meitä katsomaan Jumalaan, haluamaan muutosta, elämään uutta elämää." Tänään: Pyhän Ruusukon opettaminen toiselle ihmiselle.

27. toukokuuta Maria : Todellisen rakkauden Äiti

"Tämä selittää Marian elämän - hänen rakkautensa. Todellinen rakkaus, niin täydellinen, että hän unohtaa itsensä ja on onnellinen mennessään sinne missä Jumala haluaa hänen olevan, täyttäen huolellisesti sen mitä Jumala haluaa hänen tekevän. Tämän takia edes hänen pienin tekonsa ei ikinä ole rutiinia tai turhaa, vaan täynnä merkitystä. Maria, Äitimme, on meille kummallekin esimerkki ja tie. Tavallisissa olosuhteissa, joissa Jumala haluaa meidän elävän, meidän tulee pyrkiä olemaan kuin hän." Tänään: Päätös sanoa joka ilta ennen nukkumaanmenoa kolme Terve Mariaa.

28. toukokuuta Marian taivaaseenastuminen

Maria: Taivaaseen nostettu "Maria on mennyt taivaaseen kehossa ja sielussa, ja enkelit iloitsevat, voin kuvitella myös pyhän Joosefin, hänen kaikkein siveimmän paratiisissa odottavan puolisonsa, ilon. Entä me, jotka olemme maan päällä? Uskomme kertoo meille, että täällä alhaalla, nykyisessä elämässämme, olemme pyhiinvaeltajia, matkantekijöitä. Meidän osamme on kärsimyksiä, uhrauksia ja puutetta. Kuitenkin ilon täytyy olla askeltemme rytmissä. "Palvelee Herraa iloiten" - ei ole muuta tapaa palvella häntä." Tänään: Hymy, kun joku pyrkii korjaamaan meitä tai tuomitsee meidät väärin.

29. toukokuuta Maria : Taivaan Kuningatar

"Hän elää nyt ja suojelee meitä. Hän on siellä (taivaassa), kehossa ja sielussa, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kanssa. Hän on sama henkilö, joka syntyi Palestiinassa, joka antoi itsensä Jumalalle ollessaan vielä lapsi, joka vastaanotti Pyhän Arkkienkeli Gabrielin viestin, joka synnytti Pelastajamme, ja joka seisoi hänen vierellään Ristin vierellä. Hänessä kaikki ideaalit tulivat todellisiksi. Mutta meidän ei tulisi ikinä ajatella tämän hänen subliimin suuruutensa tekevän hänestä meille saavuttamattoman. Hän on se, joka on täynnä armoa ja kaikkien täydellisyyksien summa... ja hän on myös meidän Äitimme." Tänään: Terve Pyhä Kuningatar - rukous, joka tunnilla.

30. toukokuuta Maria : Armon kanava

"Hänen voimansa Jumalan edessä on niin suuri, että hän voi saavuttaa mitä tahansa me pyydämme, ja kuten kuka tahansa äiti hän haluaa vastata rukouksiimme. Kuten kuka tahansa äiti, hän myös tietää ja ymmärtää heikkoutemme. Hän kannustaa meitä ja puolustaa meitä. Hän tekee tiestä helpon meille, ja jopa silloin kun ajattelemme, että huoleemme ei ole mahdollista löytää ratkaisua, hänellä on aina ratkaisu valmiina meille." Tänään: Vierailu tai keskustelu ystävän tai sukulaisen, jota haluamme kannustaa Katumuksen sakramenttiin, luona.

31. toukokuuta Marian vierailu Elisabethin luona Maria laulaa Jumalan rakkaudesta

"Jumala on kiinnostunut luomiensa elämien pienimmistäkin tapahtumista - sinun ja minun asioistani - ja hän kutsuu meitä jokaista nimeltä. Tämä varmuus, jonka usko antaa, mahdollistaa meille katsoa kaikkea uudessa valossa. Kaikki, pysyessään täysin samana, tulee erilaiseksi, koska se on Jumalan rakkauden ilmaus. Elämämme muuttuu jatkuvaksi rukoukseksi, mielialamme on aina hyvä ja olemme loputtoman rauhallisia, ja kaikki mitä me teemme on kiitollisuudenosoitus, joka kestää koko päivän. "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa", Maria lauloi : "ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani." Tänään: Pyhä Ruusukko lausuttuna keskittyneesti ja rakkaudellisesti. 31. päivä toukokuuta on Marian, kaikkien armojen välittäjän muistopäivä.

Lähde: http://www.catholicnewsagency.com/resources/prayers/devotions/to-the-blessed-virgin-mary/month-of-mary-may-devotions/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti